Som sagt, konturen rundt hjertene kan endres i 6D Stitch Editor Plus.
Og kopien lå klar.


Når Stitch Editor er åpnet, limes hjertet inn og vi går til fanen merket  Object.

Ved å klikke i ytterkant av hjertet, blir det forhåpentligvis markert. Det programmet gjør da, er å lete etter deler som kan passe sammen, her en kontinuerlig linje rundt en figur - en kontursøm! Hurra! 


Når hjertet først er valgt, kan du velge blant massevis av "konverteringer". Her er mine valg: 


For å kunne velge tråder fritt på konturen, ville jeg ha en annen farge på den.
Og for å kunne skifte farge på den, bør konturen isoleres.
Til det har vi fått en snedig funksjon

Denne gjør at bare det eller de objektene du har merket vil vises på skjermen. 


Så zoomet jeg godt inn og jobbet meg fram til et av de første stingene i konturen.
Fra fane Modify kan jeg da få lagt inn et ekstra fargeskift. 


Og her er resultatet. 


Så blir det å gå motsatt vei. Det vil si at jeg nå tar en kopi av dette hjertet som så føres tilbake til 6D Embroidery Extra - for behandling i Encore. 
Og det blir DEL3.