Vi fortsetter med hjertet, nå med ny kontur (endret med Object Editing i Stitch Editor Plus!).

Hjertet er kopiert og limt inn i 6D Embroidery Extra.
Vi merker det og går til Encore.
Når fire hjerter skal legges i en pen formasjon, er det greiest å bruke en sirkel med 4 kopier. 


Dra dem på plass til du er fornøyd.

Hvis du vil ende opp med samme blokk som meg, skal hele gruppa av hjerter nå roteres 45 grader. Da er det naturlig å kombinere og fargesortere dem først (siden de med fordel kan syes i "en jafs").


De små "bomBene" i forskjellig størrelse som blokka er pyntet med, er ikke noe annet enn punktumer! Fonten Georgia er et av flere bra valg her. For hvert punktum økte jeg størrelsen med 10mm. (Da øker størrelsen på punktum langt mindre!). 


Jeg samlet dem sammen langs vertikalen, kombinerte og fargesorterte dem, før jeg endret tråd til en gull metall. 

Så brukte jeg Encore på denne nye gruppa av "bomber", la den i sirkel med 4 kopier
og roterte 45 grader - akkurat som jeg hadde gjort med hjertene.


Aller siste etappe er å legge på stiplingen, i QuiltBlock Wizard. 
Enkleste metode er å ta en kopi at hele dette motivet før vi starter med en "blankt ark" 
med New Window.

Fortsettelse følger......
Jeg skal prøve å ikke velte like lenge neste gang! :)