Denne blokka, som jeg foreløpig ikke har brodert ut, ser da ikke så verst interessant ut?

Det litt spesielle er at den er lagd bare med bruk av QuiltBlock Wizard og Stitch Editor Plus. Jeg har med andre ord ikke vært innom Design Creator i det hele tatt, selv om det er den modulen vi forbinder med stingsetting. 

Første kapittel handler om å lage hjertet. Med unntak av kontursømmen får du det nærmest gratis i QuiltBlock Wizard. Trinnene følger av bildene under.





(Jeg har gått over bekken etter vann igjen og valgt et fyllmotiv jeg tidligere har tegnet selv. 
Men for all del, det finnes utallige flotte motiver å fylle dette hjertet med under gruppene i Universal, Pfaff og Husqvarna Viking.)



Etter fullført Wizard, blir neste trinn å endre kontursømmen rundt hjertet. Det kan du gjøre i 6D Stitch Editor, med favorittfunksjonen min - Object Editing.

Kjappeste metode for å ta med hjertet videre til en ny modul er å ta en kopi. Derfor gikk jeg til fane Edit i 6D Embroidery Extra og markerte bare hjertet før jeg kopierte det. 



Hjertet ligger nå på utklippstavla, klart for redigering i 6D Stitch Editor. Det får skje i DEL 2. :)