Pillow project for a new class, All Over Quilting in the Embroidery Hoop.

Sydde nylig en mindre modell til kurset “Heldekkende quilting i brodermaskin”. Vi skal jobbe med selve teknikken, både i stingsetting og ved brodermaskinene. Vi quilter derfor et “akkurat passe stort” stykke, stort nok til at en forstår teknikken.

Så duken blir nok hjemmearbeid. Smilefjes (Den er også et fint arbeid å ha gående i butikker, jeg vet jo at det kommer noen forhandlere.)

The original tablecloth, too large project for a weekend class.

Denne “akkurat passe store” prøven har jeg altså montert som en pute. Siden baksiden er viktig å kunne se på, det skal jo være et quiltekurs(!), så monterte jeg den vendbar – uten at jeg ser for meg at innsiden kommer til å blir så mye brukt.

Jeg monterte glidelåsen omtrent på samme måte som jeg gjør på sminkepunger etc.

I used binding over the zipper because the inside will be turned out in class!

For- og bakstykket er én del, så det er ingen sømmer oppe og nede. I sidene sydde jeg den sammen med lukkekant fra utsiden. Og siden delene i selve quilten er montert på samme måte som jeg gjorde på duken, er puta nesten like fin inni. Kjekt å ha!

The inside of the pillow. You can use both sides if you like. :)

PS!
Ønsker du å gå på dette kurset, så kan det fortsatt hende du kan få plass. Gå i tilfelle inn på Husqvarna Vikings eller Pfaffs hjemmeside i Norge. Der finner du mer informasjon og muligheter for påmelding.

På kurset skal vi jobbe med stingsetting av quiltemotiver i 6D Premier (evt. 5D versjonene) og brodering i både metallramma og den største endeløse ramma (andre rammer er også ok).