Quilting between all the embroidered feather motifs, on Pfaff PowerQuilter 16.0

Det er ferietider og et vær vi ikke er vant med her i Norge. Så jeg sitter ikke så mye ved symaskinene om dagen. Men jeg har startet med quilting av duken jeg skrev om forrige gang, på Pfaff PowerQuilter 16.0. På bildet holder jeg på med å markere motivene.

Jeg har innsett av dette blir VELDIG mye arbeid blant annet fordi jeg må quilte tett mellom alle feather motivene for å framheve dem. Men jeg ser på det som god trening i frihåndsquilting, øving gjør som kjent mester. I tillegg er det trening som er veldig morsom, så en eller annen gang tror jeg nok jeg skal komme i mål.

Tok sjansen på å legge “perler” like utenfor de broderte motivene. Jeg vet ikke om det var så lurt. Har aldri gjort det før og ble ikke helt fornøyd. Og – det tar vinter og vår. Men det skal læres, det også.

Quilting around the feather motifs. I'm working on quilting stones and pearls.

Jeg bestemte med tidlig for at de ikke skulle være like store, for å si det sånn. Har alltid likt ferskvannsperler, jeg, og de er ikke like store. Så det var selvsagt dem jeg tenkte på fra start! Smilefjes

Jeg skal komme tilbake med flere bilder etter hvert som arbeidet skrider fram.

Det å quilte gamle tekstiler for å ta godt vare på dem , har gitt mersmak. Så jeg har veldig lyst til å gjøre det mer enn en gang.