Appelsinbåter i lilla og turkis
Jeg har prøvd noe nytt !!!!
Teppet på bildet over er et resultat av min nysgjerrighet på nyheter.
Det kommer nemlig et nytt program igjen, denne gangen et som er tilpasset quiltere som også liker maskinbroderi.
Tror dere jeg tilhører den gruppen?………
Blokkene er ferdigbrodert i rammen.
Her ser du et detaljbilde.
Blokkene er helt og holdent brodert i ramme (200mm x 200mm). Jeg har stingsatt dem på en måte som gjør at vatten ikke skal bygge for mye i sømmene når blokkene sys sammen. Men dette teppet er sydd sammen med bare ett bakstykke og quiltet i ditchen. (Jeg har altså ikke brukt  “Quilt-As-You-Go” teknikken her.)
Riktig morsom teknikk som kan brukes til både store og små prosjekter. Jeg tror jeg kan se det for meg som et kurs en gang. Smilefjes
Det nye programmet heter 5D QuiltDesign System og vil bli solgt både fra Pfaff og Husqvarna Viking. De av dere som har 4D QuiltDesign Creator vil nok kjenne igjen en god del. Men dette programmet er mye større og presenteres som helt nytt. Det er altså ingen oppgradering.
Programmet er kort fortalt kjempebra for quiltere som ønsker å bruke brodermaskinen så mye om mulig i arbeidet med teppene sine! Dette er gøy! men foreløpig er det så nytt at jeg ikke har noen web-side å lede dere til, det lanseres rundt omkring i verden i disse dager. Jeg lover imidlertid at jeg skal komme med flere detaljer seinere, vær trygg.
Jeg vil ønske dere en fortsatt god påske! Det er vel strengt tatt i dag den begynner!
chick-02