A quilt I made five years ago, when I first got my Majestic Hoop.

På bilder til innleggene “Trivelig på jobb…”, dukket dette teppet opp. Utrolig nok er det snart fem år gammelt, men det har blitt mest lagt merke til etter at Quiltefryd flyttet inn i nye lokaler i høst. Jeg har IKKE rammet inn bildet, veggen er malt for å passe til teppet. Smilefjes 

Teppet henger i trappenedgangen til butikkens kurslokaler der både farge og takhøyde gjør at det syns bedre enn i det forrige kurslokalet. I tillegg danner det delvis bakgrunn for butikkens brodermaskiner. Så kunder som fascineres av maskinene, blir ofte interessert i teppet også. Og det er jo hyggelig for meg!

Både blokka og mellomverket er stingsatt i 5D Design Creator. Jeg lagde teppet da jeg fikk min første maskin som kunne håndtere Majestic Hoop / Grand Dream Hoop, noe som måtte feires!

Details... Both the block and the sashing was digitized in 5D Design Creator.

Teppet er 205cm x 205cm og kunne sikkert fungert som sengeteppe hjemme hos oss. Men det har hengt hos Quiltefryd fra jeg sydde det, med unntak av et par utstillinger.

Det er nok ikke så godt egnet som sengeteppe heller, det er temmelig tungt – for å si det mildt. Det er i bortimot to lag med vatt i det, et ekstra støttestoff og mengder av tråd. Har beregnet at det gikk med ca. 20000m tråd. To mil! Lokalt er det avstanden mellom Tønsberg og Horten – i bittesmå sting! (Det har jeg aldri tenkt på før, så nå ble jeg overrasket selv også!)

Here is the block. Lots of thread in the sashing. I used about 20000m totally.

Det er også denne blokka jeg valgte som pynt øverst på bloggen, banneret som til tider dessverre skaper problemer både for meg og leserne. Tror ikke det er bildet som er problemet forresten, snarere noen andre tekniske greier som jeg ennå ikke har hatt så veldig lyst til å prøve å finne ut av…..

Ha en flott pinse alle sammen!